Sektor infrastruktury w Indiach
Poprawa infrastruktury jest niezbędne dla wzrostu gospodarczego Indii
Skontaktuj się z namiPoprawa krajowej infrastruktury jest niezbędna, aby Indie mogły nadal napędzać wzrost gospodarczy i ułatwiać prowadzenie działalności gospodarczej w tym kraju.
Rozwiązania infrastrukturalne dla krajowych producentów pozostają zatem jednym z głównych punktów programu politycznego, ponieważ sprawią, że wysyłka towarów i eksport będą skuteczne i korzystne.
Rząd uruchomił Krajowy Rurociąg Infrastrukturalny (NIP) wraz z innymi inicjatywami, takimi jak „Make in India” i program zachęt związanych z produkcją (PLI), aby umożliwić ten wzrost.
W przeszłości ponad 80 procent wydatków na infrastrukturę w kraju przeznaczano na finansowanie transportu, energii elektrycznej, wody i irygacji.
Podczas gdy sektory te są nadal głównymi obszarami zainteresowania, rząd zaczął koncentrować się również na innych sektorach. Istnieje nieodparta potrzeba lepszych udogodnień w całym spektrum infrastruktury – od mieszkalnictwa po usługi wodno-kanalizacyjne oraz potrzeby cyfrowe i transportowe – które napędzają wzrost gospodarczy i poprawiają jakość życia.
Obraz indyjskiego sektora infrastruktury
- Rząd indyjski przeznaczył 13 mld dolarów na poprawę infrastruktury krajowej na okres 2019-2025.
- Projekt Sagarmala zidentyfikował 12 kluczowych portów, w które będą inwestowane środki do 2035 roku. Celem tego projektu jest pobudzenie wzrostu i poprawa infrastruktury wokół portów w celu bardziej efektywnego transportu towarów.
- Indie mają obecnie łączną sieć drogową o długości 67 milionów kilometrów, co czyni ją drugą co do wielkości siecią drogową na świecie.
- Indie posiadają obecnie piątą co do wielkości sieć metra na świecie i wkrótce wyprzedzą zaawansowane gospodarki, takie jak Japonia i Korea Południowa. Sieć metra ma długość 810 km i jest operacyjna w 21 miastach.
- W roku finansowym 2023 przychody Kolei Indyjskich wyniosły 28,9 mld dolarów. W ubiegłym roku całkowite przychody wyniosły 26,8 mld dolarów.
- Indyjski rynek logistyczny był wart 317,3 mld dolarów w 2024 roku i oczekuje się, że będzie wart 484,4 mld dolarów do 2029 roku, przy CAGR na poziomie 8,8 procent.



Wskaźniki wzrostu indyjskiego sektora infrastruktury
- Wraz z szybką cyfryzacją i wzrostem gospodarczym, linia podziału między regionami metropolitalnymi a mniejszymi miastami zaciera się. W rezultacie popyt na nieruchomości komercyjne rośnie wykładniczo w miastach drugiego i trzeciego rzędu.
- Do 2050 roku Indie mają stanowić 40 procent globalnego biznesu kolejowego dzięki rosnącej urbanizacji.
- W budżecie przejściowym na lata 2024-25 inwestycje infrastrukturalne zostały zwiększone o 11,1 procent do 133,9 mld dolarów, co odpowiada 3,4 procent PKB.
- Indie dążą do podniesienia swojej pozycji w Indeksie Wydajności Logistycznej do 25 i zmniejszenia kosztów logistycznych z 14 do 8 procent PKB w ciągu najbliższych pięciu lat, co stanowi redukcję o około 40 procent.
- Dozwolone jest obecnie 100 procent bezpośrednich inwestycji zagranicznych (BIZ) w sektorze dróg i autostrad. Pułap BIZ w sektorze lotniczym zostanie podniesiony z 79 procent do 100 procent, przy czym do 49 procent będzie dostępne za pośrednictwem automatycznej ścieżki.

Interesujące możliwości inwestycyjne
- Porty:
– Rozwój śródlądowych dróg wodnych i transportu śródlądowego.
– Projekty budowy portów i basenów portowych.
– Projekty utrzymania portów.
- Kolej:
– Projekty obejmujące pociągi dużych prędkości i linie kolei towarowych.
– Załogowe i bezzałogowe przejazdy kolejowe.
– Innowacje technologiczne zwiększające bezpieczeństwo i ograniczające liczbę wypadków.
- Drogi:
– Systemy poboru opłat
Czy masz pytanie dotyczące możliwości dla Twojej firmy w indyjskim sektorze infrastruktury?
