Ga naar hoofdinhoud

Sektor infrastruktury w Indiach

Poprawa infrastruktury jest niezbędne dla wzrostu gospodarczego Indii

Skontaktuj się z nami
Sektor infrastruktury w Indiach

Poprawa krajowej infrastruktury jest niezbędna, aby Indie mogły nadal napędzać wzrost gospodarczy i ułatwiać prowadzenie działalności gospodarczej w tym kraju.

Rozwiązania infrastrukturalne dla krajowych producentów pozostają zatem jednym z głównych punktów programu politycznego, ponieważ sprawią, że wysyłka towarów i eksport będą skuteczne i korzystne.

Rząd uruchomił Krajowy Rurociąg Infrastrukturalny (NIP) wraz z innymi inicjatywami, takimi jak „Make in India” i program zachęt związanych z produkcją (PLI), aby umożliwić ten wzrost.

Rozwój sektora infrastruktury w Indiach - budowa autostrad i nowoczesnej sieci kolejowej

W przeszłości ponad 80 procent wydatków na infrastrukturę w kraju przeznaczano na finansowanie transportu, energii elektrycznej, wody i irygacji.

Podczas gdy sektory te są nadal głównymi obszarami zainteresowania, rząd zaczął koncentrować się również na innych sektorach. Istnieje nieodparta potrzeba lepszych udogodnień w całym spektrum infrastruktury – od mieszkalnictwa po usługi wodno-kanalizacyjne oraz potrzeby cyfrowe i transportowe – które napędzają wzrost gospodarczy i poprawiają jakość życia.

 

Obraz indyjskiego sektora infrastruktury
  • Rząd indyjski przeznaczył 13 mld dolarów na poprawę infrastruktury krajowej na okres 2019-2025.
  • Projekt Sagarmala zidentyfikował 12 kluczowych portów, w które będą inwestowane środki do 2035 roku. Celem tego projektu jest pobudzenie wzrostu i poprawa infrastruktury wokół portów w celu bardziej efektywnego transportu towarów.
  • Indie mają obecnie łączną sieć drogową o długości 67 milionów kilometrów, co czyni ją drugą co do wielkości siecią drogową na świecie.
  • Indie posiadają obecnie piątą co do wielkości sieć metra na świecie i wkrótce wyprzedzą zaawansowane gospodarki, takie jak Japonia i Korea Południowa. Sieć metra ma długość 810 km i jest operacyjna w 21 miastach.
  • W roku finansowym 2023 przychody Kolei Indyjskich wyniosły 28,9 mld dolarów. W ubiegłym roku całkowite przychody wyniosły 26,8 mld dolarów.
  • Indyjski rynek logistyczny był wart 317,3 mld dolarów w 2024 roku i oczekuje się, że będzie wart 484,4 mld dolarów do 2029 roku, przy CAGR na poziomie 8,8 procent.
Nasi eksperci
Praveen Singhal Dyrektor Krajowy ds. Indii
Nirali Varma Dyrektor ds. Biznesu Międzykulturowego
Marta Tchórzewska Dyrektor ds. rozwoju biznesu Polska

Wskaźniki wzrostu indyjskiego sektora infrastruktury

  • Wraz z szybką cyfryzacją i wzrostem gospodarczym, linia podziału między regionami metropolitalnymi a mniejszymi miastami zaciera się. W rezultacie popyt na nieruchomości komercyjne rośnie wykładniczo w miastach drugiego i trzeciego rzędu.
  • Do 2050 roku Indie mają stanowić 40 procent globalnego biznesu kolejowego dzięki rosnącej urbanizacji.
  • W budżecie przejściowym na lata 2024-25 inwestycje infrastrukturalne zostały zwiększone o 11,1 procent do 133,9 mld dolarów, co odpowiada 3,4 procent PKB.
  • Indie dążą do podniesienia swojej pozycji w Indeksie Wydajności Logistycznej do 25 i zmniejszenia kosztów logistycznych z 14 do 8 procent PKB w ciągu najbliższych pięciu lat, co stanowi redukcję o około 40 procent.
  • Dozwolone jest obecnie 100 procent bezpośrednich inwestycji zagranicznych (BIZ) w sektorze dróg i autostrad. Pułap BIZ w sektorze lotniczym zostanie podniesiony z 79 procent do 100 procent, przy czym do 49 procent będzie dostępne za pośrednictwem automatycznej ścieżki.
Główne indyjskie firmy infrastrukturalne
Larsen & Toubro Ltd.
Reliance Infrastructure Ltd.
Tata Projects
IRB Infrastructure Developers Ltd.
Afcons Infrastructure Limited
Shapoorji Pallonji Group
Punj Lloyd Ltd
Gammon India Ltd
Główne zagraniczne firmy infrastrukturalne w Indiach
Leighton Holdings Group
Samsung Engineering Company
Tecnimont ICB (TICB)
Toyo Engineering India
Uhde GmbH
GMR Group
KEC International

Interesujące możliwości inwestycyjne

  • Porty:

– Rozwój śródlądowych dróg wodnych i transportu śródlądowego.
– Projekty budowy portów i basenów portowych.
– Projekty utrzymania portów.

  • Kolej:

– Projekty obejmujące pociągi dużych prędkości i linie kolei towarowych.
– Załogowe i bezzałogowe przejazdy kolejowe.
– Innowacje technologiczne zwiększające bezpieczeństwo i ograniczające liczbę wypadków.

  • Drogi:

– Systemy poboru opłat

Czy masz pytanie dotyczące możliwości dla Twojej firmy w indyjskim sektorze infrastruktury?

Skontaktuj się tutaj z naszymi ekspertami