Handel detaliczny w Indiach
Indyjski rynek handlu detalicznego jest jednym z pięciu największych na świecie.
Skontaktuj się z namiW ciągu ostatniej dekady rynek detaliczny w Indiach przeszedł poważną transformację. Indyjski rynek detaliczny można podzielić na zorganizowany i niezorganizowany. Część zorganizowana składa się z uznanych firm zarejestrowanych do celów sprzedaży i podatku dochodowego, takich jak notowane na giełdzie sieci supermarketów i wspierane przez korporacje supermarkety, takie jak Walmart i sklepy sieciowe.
Zorganizowany rynek detaliczny stanowi 12% całego rynku i jest obecnie wyceniany na około 80 mld dolarów, kanały online mają 6,5% udziału w rynku, a rynek niezorganizowany posiada resztę. Ten niezorganizowany rynek detaliczny najlepiej opisuje się jako tradycyjną formę taniego handlu detalicznego na otwartych rynkach lub w małych supermarketach i sklepach odzieżowych.
Rząd indyjski zezwala na 100% bezpośrednich inwestycji zagranicznych w handlu detalicznym jednej marki i 51% w handlu detalicznym wielu marek. Wraz z wejściem dużych, nowych indyjskich graczy, takich jak Reliance Retail, indyjski handel detaliczny stał się dynamicznym i szybko rozwijającym się sektorem.
Obraz sektora handlu detalicznego w Indiach
- Indie stały się piątym co do wielkości miejscem docelowym dla handlu detalicznego na świecie i oczekuje się, że osiągną nawet 2 bln dolarów do 2032 roku, według Boston Consulting Group.
- Indie zajęły 2. miejsce w Globalnym Indeksie Rozwoju Handlu Detalicznego (GRDI) w 2021 roku.
- Indie mają drugą co do wielkości populację na świecie, rosnącą urbanizację, rosnące dochody gospodarstw domowych i rosnące wydatki konsumentów, co czyni je bardzo atrakcyjnymi dla międzynarodowych sprzedawców detalicznych. Indie mają obecnie czwarty co do wielkości rynek detaliczny na świecie.
- Oczekuje się, że indyjski przemysł detaliczny wzrośnie do 1,5 bln dolarów do 2030 roku z 793 mld dolarów w 2020 roku, co stanowi wzrost o prawie 700 mld w wielkości rynku. Przemysł detaliczny w Indiach szybko staje się jednym z najważniejszych sektorów gospodarki kraju.
- W roku finansowym 2020 sektor detaliczny wniósł 800 mld dolarów do PKB Indii i zatrudniał 8% siły roboczej (35 milionów osób). Do 2030 roku oczekuje się, że sektor stworzy 25 milionów nowych miejsc pracy.
- Oczekuje się, że indyjski rynek e-commerce osiągnie 350 mld dolarów w sprzedaży brutto do 2030 roku.


Czynniki napędzające wzrost sektora handlu detalicznego w Indiach
- Oczekuje się, że indyjski rynek detaliczny będzie wart 1,5 bln dolarów do 2030 roku w porównaniu do 795 mld dolarów w 2017 roku.
- Indie mają najszybciej rozwijający się rynek e-commerce na świecie. Oczekuje się, że osiągnie wartość 200 mld dolarów do 2027 roku.
- W 2030 roku Indie będą miały 140 milionów gospodarstw domowych o średnich dochodach i 21 mln gospodarstw domowych o wysokich dochodach – co zaowocuje ogromną, wschodzącą klasą średnią.
- Oczekuje się, że Indie będą miały 500 milionów kupujących online do 2030 roku, w porównaniu do 150 milionów w 2020 roku.
- Konsumpcja per capita na obszarach wiejskich będzie 4 razy wyższa w porównaniu do 3,5 razy wyższej na obszarach miejskich do 2030 roku.
- Do 2030 roku Indie będą miały prawie 90 milionów nowych gospodarstw domowych, których głowami będą millennialsi, którzy są bardziej skoncentrowani na międzynarodowych markach i produktach.

Trendy w handlu detalicznym
- Strategie wielokanałowe: klienci chcą elastyczności, dlatego sprzedawca musi być obecny we wszystkich punktach kontaktu, w których klient chce być obsługiwany. Online i offline.
- Mikrohandel z hiperlokalnymi małymi sklepami: zawsze bycie jak najbliżej klienta. W następstwie pandemii, potrzeba “wygodnego handlu detalicznego” znacznie wzrosła.
- Integracja technologii: Aby być rentownym lub osiągnąć próg rentowności, sieci detaliczne w Indiach obecnie stawiają na dużą cyfryzację. Od planowania zapasów i łańcucha dostaw po terminale POS i aplikacje dostawcze, sprzedawcy detaliczni poszukują prostych rozwiązań technologicznych.
- Doświadczenie zakupowe: W Indiach doświadczenie klienta w sklepie jest nadal kluczowe dla zakupu, pomimo faktu, że konsumenci coraz częściej kupują online. Dlatego, oprócz solidnego sklepu internetowego, sprzedawcy detaliczni muszą dbać o osobiste doświadczenie i dopasowaną jakość obsługi w swoich fizycznych sklepach.
Czy masz pytanie dotyczące możliwości dla Twojej firmy w Indiach?
