Rynek towarów konsumpcyjnych w Indiach (FMCG)
To właśnie młode pokolenie, szczególnie w miastach, w dużym stopniu napędza rosnące zapotrzebowanie na dobra konsumpcyjne w Indiach
Skontaktuj się z namiFast Moving Consumer Goods (FMCG) to czwarty co do wielkości sektor w Indiach, który rozwijał się w szybkim tempie na przestrzeni lat dzięki rosnącym dochodom do dyspozycji, rosnącej populacji młodych ludzi i zwiększającej się świadomości marek wśród konsumentów. 50% sprzedaży FMCG w Indiach stanowią artykuły gospodarstwa domowego i produkty do pielęgnacji osobistej.
Przy średnim wieku zaledwie 27 lat, populacja Indii coraz bardziej koncentruje się na produktach wygodnych, zarówno w żywności i napojach, jak i elektronice użytkowej. Młodzi Hindusi są bardzo zainteresowani zagranicznymi markami, gadżetami i międzynarodowymi trendami żywieniowymi.
Rosnąca świadomość, wyższe dochody i zmieniający się styl życia są zatem kluczowymi czynnikami wzrostu dla tego sektora. Obszary miejskie generują największą część całkowitych obrotów sektora FMCG w Indiach – około 55%. Jednak w ostatnich latach rynek FMCG w wiejskich Indiach rósł szybciej niż na obszarach miejskich. Obecnie tereny wiejskie odpowiadają za 50% całkowitych wydatków na dobra konsumpcyjne.
Obraz rynku towarów konsumpcyjnych w Indiach
- Fast Moving Consumer Goods (FMCG) są czwartym co do wielkości sektorem indyjskiej gospodarki.
- Produkty FMCG dominujące na indyjskim rynku to detergenty, przybory toaletowe, środki do czyszczenia zębów, kosmetyki itp.
- Sektor FMCG w Indiach obejmuje również farmaceutyki, elektronikę użytkową, pakowaną żywność, napoje bezalkoholowe i czekoladę.
- Oczekuje się, że indyjski rynek FMCG wzrośnie w wartości z 23,6 mld dolarów w 2018 roku do 220 mld dolarów do 2025 roku.
- Oczekuje się, że zakupy e-commerce będą stanowić 11% całkowitej sprzedaży FMCG do 2030 roku.
- Szacuje się, że sektor produkcji elektroniki użytkowej w Indiach będzie wart około 300 mld dolarów do 2025 roku.
- Oczekuje się, że indyjski rynek żywności pakowanej podwoi się do 70 mld dolarów do 2025 roku.
- Branża zabawkarska w Indiach ma potencjał, by do 2025 roku osiągnąć wartość od 2 do 3 mld dolarów.



Czynniki napędzające wzrost sektora towarów konsumpcyjnych w Indiach
- Rząd zezwala na 100% bezpośrednich inwestycji zagranicznych (BIZ) w przetwórstwo spożywcze i handel detaliczny. Powinno to zwiększyć wydatki konsumentów i zapewnić wprowadzenie większej liczby produktów FMCG.
- Szybki wzrost liczby użytkowników internetu na obszarach wiejskich i dostęp, jaki zapewnia to do platform e-commerce, zwiększy popyt i wzrost towarów konsumpcyjnych.
- Na obszarach wiejskich w Indiach rośnie popyt na produkty markowe.
- Sektor ten ma ogromny niewykorzystany rynek urządzeń takich jak klimatyzatory (AC), pralki i lodówki.
- Głównym czynnikiem napędzającym popyt na gotową do spożycia żywność i dania w Indiach jest rosnąca młoda populacja, zwłaszcza na obszarach miejskich

Interesujące możliwości inwestycyjne
- Żywność ekologiczna
- Zdrowe napoje
- Kosmetyki bez składników pochodzenia zwierzęcego
- Sprzęt gospodarstwa domowego
- Urządzenia elektroniczne
Masz pytanie dotyczące możliwości w indyjskim sektorze FMCG dla Twojej firmy lub produktu?
