Ga naar hoofdinhoud

Rynek towarów konsumpcyjnych w Indiach (FMCG)

To właśnie młode pokolenie, szczególnie w miastach, w dużym stopniu napędza rosnące zapotrzebowanie na dobra konsumpcyjne w Indiach

Skontaktuj się z nami
Rynek towarów konsumpcyjnych w Indiach (FMCG)

Fast Moving Consumer Goods (FMCG) to czwarty co do wielkości sektor w Indiach, który rozwijał się w szybkim tempie na przestrzeni lat dzięki rosnącym dochodom do dyspozycji, rosnącej populacji młodych ludzi i zwiększającej się świadomości marek wśród konsumentów. 50% sprzedaży FMCG w Indiach stanowią artykuły gospodarstwa domowego i produkty do pielęgnacji osobistej.

Rosnący rynek FMCG w Indiach - młodzi konsumenci wybierający produkty w nowoczesnym sklepie

Przy średnim wieku zaledwie 27 lat, populacja Indii coraz bardziej koncentruje się na produktach wygodnych, zarówno w żywności i napojach, jak i elektronice użytkowej. Młodzi Hindusi są bardzo zainteresowani zagranicznymi markami, gadżetami i międzynarodowymi trendami żywieniowymi.

Rosnąca świadomość, wyższe dochody i zmieniający się styl życia są zatem kluczowymi czynnikami wzrostu dla tego sektora. Obszary miejskie generują największą część całkowitych obrotów sektora FMCG w Indiach – około 55%. Jednak w ostatnich latach rynek FMCG w wiejskich Indiach rósł szybciej niż na obszarach miejskich. Obecnie tereny wiejskie odpowiadają za 50% całkowitych wydatków na dobra konsumpcyjne.

Obraz rynku towarów konsumpcyjnych w Indiach
  • Fast Moving Consumer Goods (FMCG) są czwartym co do wielkości sektorem indyjskiej gospodarki.
  • Produkty FMCG dominujące na indyjskim rynku to detergenty, przybory toaletowe, środki do czyszczenia zębów, kosmetyki itp.
  • Sektor FMCG w Indiach obejmuje również farmaceutyki, elektronikę użytkową, pakowaną żywność, napoje bezalkoholowe i czekoladę.
  • Oczekuje się, że indyjski rynek FMCG wzrośnie w wartości z 23,6 mld dolarów w 2018 roku do 220 mld dolarów do 2025 roku.
  • Oczekuje się, że zakupy e-commerce będą stanowić 11% całkowitej sprzedaży FMCG do 2030 roku.
  • Szacuje się, że sektor produkcji elektroniki użytkowej w Indiach będzie wart około 300 mld dolarów do 2025 roku.
  • Oczekuje się, że indyjski rynek żywności pakowanej podwoi się do 70 mld dolarów do 2025 roku.
  • Branża zabawkarska w Indiach ma potencjał, by do 2025 roku osiągnąć wartość od 2 do 3 mld dolarów.
Nasi eksperci
Praveen Singhal Dyrektor Krajowy ds. Indii
Nirali Varma Dyrektor ds. Biznesu Międzykulturowego
Marta Tchórzewska Dyrektor ds. rozwoju biznesu Polska

Czynniki napędzające wzrost sektora towarów konsumpcyjnych w Indiach

  • Rząd zezwala na 100% bezpośrednich inwestycji zagranicznych (BIZ) w przetwórstwo spożywcze i handel detaliczny. Powinno to zwiększyć wydatki konsumentów i zapewnić wprowadzenie większej liczby produktów FMCG.
  • Szybki wzrost liczby użytkowników internetu na obszarach wiejskich i dostęp, jaki zapewnia to do platform e-commerce, zwiększy popyt i wzrost towarów konsumpcyjnych.
  • Na obszarach wiejskich w Indiach rośnie popyt na produkty markowe.
  • Sektor ten ma ogromny niewykorzystany rynek urządzeń takich jak klimatyzatory (AC), pralki i lodówki.
  • Głównym czynnikiem napędzającym popyt na gotową do spożycia żywność i dania w Indiach jest rosnąca młoda populacja, zwłaszcza na obszarach miejskich
Kluczowe indyjskie firmy produkujące dobra konsumpcyjne
Enami
Bluestar
Havells
V Mart
Reliance Fresh
Future Retail
Spencers
Big Bazaar
Dmart
Kluczowe zagraniczne firmy produkujące dobra konsumpcyjne w Indiach
Xiaomi
Bosch
Haier
LG
Samsung
Philips
Walmart
Amazon

Interesujące możliwości inwestycyjne

  • Żywność ekologiczna
  • Zdrowe napoje
  • Kosmetyki bez składników pochodzenia zwierzęcego
  • Sprzęt gospodarstwa domowego
  • Urządzenia elektroniczne

Masz pytanie dotyczące możliwości w indyjskim sektorze FMCG dla Twojej firmy lub produktu?

Skontaktuj się z naszymi ekspertami